EN BÜYÜK PAYLAŞIM MERKEZİ

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Dünya'da En büyük forum sitesi olmaya laik bir site


2 posters

    3D Grafik Programlama

    NaqeTiqy
    NaqeTiqy
    Administrator
    Administrator


    Mesaj Sayısı : 201
    Kayıt tarihi : 21/05/10
    Yaş : 28
    Nerden : Geldik bu Dünyaya:)

    3D Grafik Programlama Empty 3D Grafik Programlama

    Mesaj tarafından NaqeTiqy C.tesi Mayıs 22, 2010 11:19 am

    Eminim herkes şu oyunlar nasıl yapılıyor yada şu film efektleri nasıl yapılıyor diye sormuştur. Bu yazıdan sonra 3D grafiklerin ne olduğunu kabaca öğrenmiş olacaksınız. Yazılarımızın diğer serilerinde ise 3D grafik çizimleri ile ilgili değişik uygulamalar yapacağız. 3D uygulamaları için Donanım olarak yeterli bir makineye sahip olmamız gerekir. Eskiden bu büyük bir sorundu ama artık standart ev makinelerinin ekran kartları yeterince güçlü ve temel 3D uygulamalarını zorlanmadan çalıştırabilmekteler. Yazılım olarak ise her 3D uygulaması ya işletim sistemi tabanlı ( DirectX gibi ) ya da software tabanlı kaynaklara ihtiyaç duymaktadır. Herhangi bir 3D oyununuz Directx kullanarak da çalışabilirken bazen DirectX tek başına yeterli olmayabilir.

    3D uygulamarı için OpenGL standardı gelmiştir. Burada Open free, açık anlamında GL ise Graphics Library anlamındadır.OpenGL kütüphaneleri SGI tarafından C/C++ dili kullanılarak yapılmıştır. Ancak OpenGL düşük seviyeli fonksiyonları içermektedir. SGI OpenGL kütüphanelerinin üzerine ayrıca Open Inventor adını verdiğimiz kütüphaneleri geliştirmiştir. Open Inventor ile C++ Object Oriented gücü ile yazılımlarımızı çok daha hızlı ve güzel geliştirebiliriz. Yazılarımızda Open Inventor toolkit' ini kullanacağız. Oyun ya da ileri grafik uygulamaları ya Open Inventor ya da Open Inventor tarzında daha gelişmiş grafik kütüphaneleri kullanmaktadır. Bu standart artık neredeyse heryerde kabul edilmiştir. Başka dilde geliştirilen kütüphaneler bile OpenGL veya Inventor kütüphanelerini temel almaktadır.

    Size şaşırtıcı gelebilir ama 3D graphics işinde matematik neredeyse geliştirdiğiniz projenin %50 sinden fazla zamanını alır. Bundan dolayı sağlam matematik temeli olmayan insanların 3D graphics de başarılı olmaları pek mümkün değildir. İleri yazılarımızda size simülasyonların temelini oluşturan matematiği ve bunların koda nasıl aktarılacağını göstereceğim. Başlamadan önce indirmeniz gerekenler :

    [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] (linkinden SoQt 1 , Coin 1 ,Simage-1 indirin )

    [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Bunları kurduktan sonra makineniz OpenGL ile neredeyse her türlü hayalinizi yapabileceğiniz duruma gelecektir. Ayrıca uygulamalarınızda yanınızdan ayıramayacağınız help dosyasını da buradan indirebilirsiniz tıklayın.

    ÇİZİM DEĞİL NESNE

    Görüntüleme sınıfları : QT ve XT QT ve XT Sınıfları görüntüleme için gerekli kütüphaneleri ve fonksiyonları barındıran en önemli sınıflardandır. Inventorun burada bize sağladığı en büyük yararlardan birisi de low level sınıflar ile herhangi bir şekilde bizi muhatap kılmamasıdır. Herşey kullanıcıya kolaylık sağlayan arayüzler ile halledilmektedir. Şimdi XT veya QT kütüphanelerinin fonksiyonlarını nasıl kullanabiliriz onları bir tanıtalım.Aşağıda gördüğünüz kod SGI grafik uygulamalarında yer alan en temel örnektir! Ekran açmaktan başka hiçbirşey yapmaz. Dilerseniz header' ları ve içeride kullandığımız fonksiyonları inceleyelim.

    Inventor/SoQt.h headerimiz 3D uygulamaları için gerekebilecek temel sınıfları ve fonksiyonları barındıran en önemli class' tır.Aklınıza gelebilecek her türlü işlem için SoQt header' ı içindeki fonksiyonlara ve tanımlara başvurulacaktır. Detaylarında kaybolmayın, 3D uygulamaları için C++ gurusu olmanız gerekmiyor!
    scout*
    scout*
    Administrator
    Administrator


    Mesaj Sayısı : 113
    Kayıt tarihi : 21/05/10
    Yaş : 27
    Nerden : Ankara

    3D Grafik Programlama Empty Geri: 3D Grafik Programlama

    Mesaj tarafından scout* C.tesi Mayıs 22, 2010 7:58 pm

    ellerine sağlık kank
    NaqeTiqy
    NaqeTiqy
    Administrator
    Administrator


    Mesaj Sayısı : 201
    Kayıt tarihi : 21/05/10
    Yaş : 28
    Nerden : Geldik bu Dünyaya:)

    3D Grafik Programlama Empty Geri: 3D Grafik Programlama

    Mesaj tarafından NaqeTiqy Paz Mayıs 23, 2010 8:29 am

    Görevimiz Smile

      Forum Saati C.tesi Mayıs 11, 2024 6:35 am